Tijdlijn
- Fase 1 (zomer 2022) verhuis van al onze diensten (keuken, winkel, kantoren) naar het huidige pand van de Foodhub
- Fase 2 (lente 2023) opening Café Content, met lunchbar en zonnig terras
- Fase 3 (zomer 2023) uitbouw van de winkel tot 'circulaire supermarkt van de toekomst' (ontwikkeling gebeurd samen met de aandeelhouders en lokale leveranciers)
Wat hebben we nodig?
Paragraph. Klik hier om te bewerken.
Voordelen voor funders
- Uitnodiging voor het pre-openingsfeest op 14/08
- Kies mee waarvoor je inbreng besteed wordt
- Lotje voor de tombola (indien het hele budget wordt gehaald):
- hoofdprijs : één jaar gratis boodschappen (twv. 1000 euro)
- andere prijzen:
- brunchabonnement (één brunch per maand voor twee personen)
- 10 lunchboxen
250 aandelen van 100 euro (25 000)
20 keer winwinlening van 2500 euro (50 000)
|
10 waardebonnen voor een vegan BBQ twv 2000 euro
(BBQ voor 40 personen, incl. drank & dessert, op onze nieuwe locatie) 20 000 euro 20 waardebonnen voor een content 'zero waste brunch' catering twv 1450 euro (brunch voor max. 50 personen, incl. koffie, thee en water) op onze nieuwe locatie
--> 29 000 euro 100 waardebonnen voor 1 jaar boodschappen van 1000 euro
--> waardebon geeft je recht op 5% korting bij het boodschappen doen (100 000 euro) 10 bedrijfsrondleidingen ter waarde van 1000 euro
--> rondleiding met uitleg over het concept, aansluitend lunch in onze bar (max. 20 personen per groep) (10 000 euro) 100 brunchabonnementen ter waarde van 250 euro
--> 10 beurtenkaart voor brunch (25 000 euro) 100 klasrondleidingen ter waarde van 120 euro
--> rondleiding met uitleg over het concept, en starterskit voor de groep zodat jullie het meteen kunnen uitproberen (12 000 euro) 200 tickets 'start to zero waste' twv 29 euro
--> introductie in zero waste winkelen, inclusief hapjes en starterskit, zodat je onmiddellijk aan de slag kan! --> (5 800 euro) 10 keer workshop 'hoe start je een verpakkingsvrije winkel' twv 500 euro (rondleiding en Q&A door de zaakvoerders, we beantwoorden al jullie vragen max. 4 personen)
(5000 euro) 50 keer fruitpakket (twv 20 euro)
--> (1000 euro) 100 keer lunchbox (twv 20 euro)
incl. sapje en statiegeld (2000 euro) |
Investeer in de nieuwe Content!
Hoe kunnen jullie helpen?
Wat is het? Bedrag Looptijd Voordeel Risico Kleine lettertjes Meer info nodig? Mail [email protected] Count me in! Voltooi je investering in 3 stappen Reeds opgehaald: € |
Waardebon
Koop een waardebon
Aankoopbon die kan besteed worden in de winkel of aan cateringproducten/events
€1000 per waardebon 1 jaar geldig vanaf aankoop 2% korting op al je aankopen Zeer beperkt. (verlies van inbreng in geval van faillissement binnen het jaar) STAP 1 Stort 1000 euro per waardebon op het rekeningnummer van COOP CONTENT CV BE61 7360 4458 6217 mededeling 'waardebon + je naam' STAP 2 Vul het registratieformulier in STAP 3 Haal je bon op in Content Locomotievenstraat vanaf 1 september 2022. |
Aandeel
Wordt aandeelhouder
Een aandeel vertegenwoordigt een fractie van het kapitaal of het eigen vermogen van een vennootschap
100 euro per aandeel (maximum 10 aandelen) Een aandeel koop je omdat je Content op lange termijn wil ondersteunen Stem op de AV bij winst dividend en/of ristorno Korting op activiteiten (bvb. brunch) Je deelt in het historisch verlies van de vennootschap (door de impact van Corona en investeringen in de keuken is ons eigen vermogen momenteel negatief ) De aandelen zijn op naam, en per persoon mogen er maximum 10 aandelen voor een totaalbedrag van 1000 worden gekocht. We mogen voor maximum 100 000 euro aandelen uitgeven per jaar en zijn zo vrijgesteld van prospectus. Meer info over onze coöperatie vind je hier STAP 1 Stort 100 euro per aandeel op het rekeningnummer van COOP CONTENT CV BE65 7370 4235 5596 mededeling "je naam + het aantal klantenaandelen" (je mag maximum 10 aandelen in je bezit hebben) STAP 2 stuur een mailtje naar sandra@contentleuven.be met je naam, adres, geboortedatum, rijksregisternummer en het aantal aandelen dat je hebt gekocht STAP 3 Kom even langs in de winkel om het vennootschapsregister te tekenen en je persoonlijk bewijs van aandeelhoudersschap op te pikken. Sandra stuurt je een berichtje wanneer alles klaarligt. |
Win - winlening
Investeer via de win- win leningen
Lening van particulieren voor financiering investeringen en werkkapitaal
2500 euro per schijf (maximum 2 schijven) 5 jaar jaarlijkse betaling rente kapitaalaflossing aan het einde van de looptijd 3,55% netto rendement - 1,5% bruto rente - (- 0,45% RV) - +2,5% belastingkrediet 30% gedekt door de overheid via belastingkrediet indien we niet kunnen terugbetalen Per persoon mogen er maximum 2 schijven voor een totaalbedrag van 5000 euro worden gekocht. We mogen voor maximum 500 000 euro investeringen per jaar ophalen en zijn zo vrijgesteld van prospectus. Meer info over de winwinlening vind je hier STAP 1 Stort 2500 euro per schijf op het rekeningnummer van COOP CONTENT CV BE61 7360 4458 6217 mededeling "je naam + winwinlening" (je mag maximum op 2 schijven intekenen) STAP 2 Vul het registratieformulier in. Kijk goed na of alle antwoorden correct zijn - deze gegevens worden gebruikt voor het aanmaken van het contract. STAP 3 Kom even langs in de winkel om je aflossingstabel en akte te ondertekenen. Sara stuurt je een mailtje zodra alles klaarligt. Wij zorgen dan voor de registratie. |
Veelgestelde vragen
Wat gebeurd er met de keuken als het minimumbedrag van 50 000 euro niet wordt opgehaald?
We hebben minstens 50 000 euro nodig om de nodige aanpassingen te doen in de infrastructuur van de keuken én om voldoende cashflow te hebben om de keuken te herlanceren na de zomer. Indien we niet voldoende financiering ophalen zullen we onze keuken-en cateringdiensten na de zomer stopzetten.
Wat gebeurd er met het reeds opgehaalde geld indien de keuken alsnog sluit?
Het opgehaalde kapitaal zal dan geïnvesteerd worden in verbeteringen in de infrastructuur van de winkel, met name in de aankoop van meer verkoopskoeling. Zo kunnen we ons assortiment bereide gerechten, kazen en zuivelproducten, vegan & vegetarische charcuterie en gebak uitbreiden.
Is het ook mogelijk om een kleiner bedrag te investeren?
Om praktische redenen verkiezen we een klein aantal grotere investeerders, die allen een vast bedrag investeren. Anders worden de handling en opvolgkosten te groot in verhouding tot het opgehaalde kapitaal.
Wat gebeurd er met de keuken als het minimumbedrag van 50 000 euro niet wordt opgehaald?
We hebben minstens 50 000 euro nodig om de nodige aanpassingen te doen in de infrastructuur van de keuken én om voldoende cashflow te hebben om de keuken te herlanceren na de zomer. Indien we niet voldoende financiering ophalen zullen we onze keuken-en cateringdiensten na de zomer stopzetten.
Wat gebeurd er met het reeds opgehaalde geld indien de keuken alsnog sluit?
Het opgehaalde kapitaal zal dan geïnvesteerd worden in verbeteringen in de infrastructuur van de winkel, met name in de aankoop van meer verkoopskoeling. Zo kunnen we ons assortiment bereide gerechten, kazen en zuivelproducten, vegan & vegetarische charcuterie en gebak uitbreiden.
Is het ook mogelijk om een kleiner bedrag te investeren?
Om praktische redenen verkiezen we een klein aantal grotere investeerders, die allen een vast bedrag investeren. Anders worden de handling en opvolgkosten te groot in verhouding tot het opgehaalde kapitaal.