Bouw mee!
Wij zoeken in totaal 250 000 euro om te investeren in onze nieuwe locatie:
- 50 000 euro : verbetering infrastructuur nieuwe winkel
- 50 000 euro : opfrissingswerken en verhuiskosten keuken
- 50 000 euro : inrichting bar en terras
- 100 000 euro : liquide middelen / cashflow
Hoe kunnen jullie helpen?
Wat is het? Bedrag Looptijd Voordeel Risico Kleine lettertjes Meer info nodig? Mail [email protected] of registreer je voor de infosessie van zondag 7 mei of donderdag 11 mei Count me in! Voltooi je investering in 3 stappen Reeds opgehaald: € 79 000 |
Waardebon
Koop een waardebon
Aankoopbon die kan besteed worden in de winkel of aan cateringproducten/events €1000 per waardebon 1 jaar geldig vanaf aankoop 2% korting op al je aankopen (4% korting voor aandeelhouders) Geld lenen aan een onderneming is risicovol. Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald. Zeer beperkt. (verlies van inbreng in geval van faillissement binnen het jaar) STAP 1 Stort 1000 euro per waardebon op het rekeningnummer van COOP CONTENT CV BE61 7360 4458 6217 mededeling 'waardebon + je naam' STAP 2 Vul het registratieformulier in STAP 3 Haal je bon op in Content Locomotievenstraat vanaf 1 september 2022. € 28 000 euro door 18 investeerders |
Aandeel
Word aandeelhouder
Een aandeel vertegenwoordigt een fractie van het kapitaal of het eigen vermogen van een vennootschap 100 euro per aandeel (maximum 10 aandelen) Een aandeel koop je omdat je Content op lange termijn wil ondersteunen Stem op de AV bij winst dividend en/of ristorno Korting op activiteiten (bvb. brunch) Investeren in een onderneming is risicovol. Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald. Je deelt in het historisch verlies van de vennootschap (door de impact van Corona en investeringen in de keuken is ons eigen vermogen momenteel negatief ) De aandelen zijn op naam, en per persoon mogen er maximum 10 aandelen voor een totaalbedrag van 1000 worden gekocht. We mogen voor maximum 100 000 euro aandelen uitgeven per jaar en zijn zo vrijgesteld van prospectus. Meer info over onze coöperatie vind je hier STAP 1 Stort 100 euro per aandeel op het rekeningnummer van COOP CONTENT CV BE65 7370 4235 5596 mededeling "je naam + het aantal klantenaandelen" (je mag maximum 10 aandelen in je bezit hebben) STAP 2 stuur een mailtje naar sara@contentleuven.be met je naam, adres, geboortedatum, rijksregisternummer en het aantal aandelen dat je hebt gekocht STAP 3 Kom even langs in de winkel om het vennootschapsregister te tekenen en je persoonlijk bewijs van aandeelhoudersschap op te pikken. Sandra stuurt je een berichtje wanneer alles klaarligt. € 18 500 euro door 44 investeerders
|
Win - winlening
Investeer via de win- win leningen
Lening van particulieren voor financiering investeringen en werkkapitaal 2500 euro per schijf (maximum 2 schijven) 5 of 8 jaar jaarlijkse betaling rente kapitaalaflossing aan het einde van de looptijd 4,337% à 6,175 netto rendement - tussen 2,625% en 5,25% - (- 0,788% RV of -1;575) - +2,5% belastingkrediet Geld lenen aan een onderneming is risicovol. Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald. 30% gedekt door de overheid via belastingkrediet indien we niet kunnen terugbetalen Per persoon mogen er maximum 2 schijven voor een totaalbedrag van 5000 euro worden gekocht. We mogen voor maximum 500 000 euro investeringen per jaar ophalen en zijn zo vrijgesteld van prospectus. Meer info over de winwinlening vind je hier STAP 1 Stort 2500 euro per schijf op het rekeningnummer van COOP CONTENT CV BE61 7360 4458 6217 mededeling "je naam + winwinlening" (je mag maximum op 2 schijven intekenen) STAP 2 Vul het registratieformulier in. Kijk goed na of alle antwoorden correct zijn - deze gegevens worden gebruikt voor het aanmaken van het contract. STAP 3 Kom even langs in de winkel om je aflossingstabel en akte te ondertekenen. Wij zorgen voor de registratie € 32 500 euro door 6 investeerders |
Meer info nodig? Registreer je voor de infosessies 7 of 11 mei!
We organiseren twee infosessies donderdag 11 mei van 19u tot 21u en zondag 7 mei van 10u-12u om extra duiding te geven over de financieringsopties, de toekomstplannen en de cijfers van Content. Datum nog te bepalen - registreer je alvast via dit formulier
FAQ
Waar kan ik de jaarrekeningen van Content vinden?
De geconsolideerde jaarrekening en statuten van Content kan je terugvinden via Companyweb
Opgelet: dit zijn de cijfers van de keuken, de winkel en de nevenprojecten samen. We geven jullie graag meer duiding bij de cijfers en de investeringsopties tijdens de infosessie in mei
De geconsolideerde jaarrekening en statuten van Content kan je terugvinden via Companyweb
Opgelet: dit zijn de cijfers van de keuken, de winkel en de nevenprojecten samen. We geven jullie graag meer duiding bij de cijfers en de investeringsopties tijdens de infosessie in mei
250 000 euro is wel héél veel. Waarom hebben jullie zo veel geld nodig?
De kosten van materialen en lonen zijn nu eenmaal erg duur. In de Tiensestraat kozen we ervoor om met tweedehandsmateriaal en gekregen materiaal te werken - maar dit heeft ook nadelen. Er zijn dan bvb. vaker stukken of de infrastructuur is minder efficiënt. Een goed afgewerkte ruimte is ook makkelijker in onderhoud en dat komt de hygiëne ten goede. Bij de inrichting van onze nieuwe locatie kiezen we nog steeds voor tweedehands waar het kan (bvb. voor tafels en stoelen op het terras) tegelijk willen we niet besparen op degelijkheid waar dat nuttig is (bvb. goede, energie_efficiente koeling, afwasbare tegels en onderhoudsvriendelijk hout, professionele toestellen voor onze kok, ... )
Daarnaast zijn de loonkosten erg hoog (één voltijds personeelslid kost ongeveer 30 à 40 000 euro per jaar, afhankelijk van het profiel). Bij de start van een nieuw concept moet je een tijdje met verlies kunnen werken (bvb. personeel moet worden opgeleid, het concept moet worden gefinetuned, ... ). Het is dan belangrijk om voldoende reserves te voorzien om de startfase vlot te kunnen overbruggen.
Als je weet dat een gemiddelde GB express van 450m2 450 000 euro kost om in te richten, dan doen we eigenlijk héél veel met weinig middelen.
De kosten van materialen en lonen zijn nu eenmaal erg duur. In de Tiensestraat kozen we ervoor om met tweedehandsmateriaal en gekregen materiaal te werken - maar dit heeft ook nadelen. Er zijn dan bvb. vaker stukken of de infrastructuur is minder efficiënt. Een goed afgewerkte ruimte is ook makkelijker in onderhoud en dat komt de hygiëne ten goede. Bij de inrichting van onze nieuwe locatie kiezen we nog steeds voor tweedehands waar het kan (bvb. voor tafels en stoelen op het terras) tegelijk willen we niet besparen op degelijkheid waar dat nuttig is (bvb. goede, energie_efficiente koeling, afwasbare tegels en onderhoudsvriendelijk hout, professionele toestellen voor onze kok, ... )
Daarnaast zijn de loonkosten erg hoog (één voltijds personeelslid kost ongeveer 30 à 40 000 euro per jaar, afhankelijk van het profiel). Bij de start van een nieuw concept moet je een tijdje met verlies kunnen werken (bvb. personeel moet worden opgeleid, het concept moet worden gefinetuned, ... ). Het is dan belangrijk om voldoende reserves te voorzien om de startfase vlot te kunnen overbruggen.
Als je weet dat een gemiddelde GB express van 450m2 450 000 euro kost om in te richten, dan doen we eigenlijk héél veel met weinig middelen.
Waarom vind ik jullie project niet op WinWinner?
Winwinner is een crowdfundingplatform gespecialiseerd in winwinleningen. Werken via zo een platform is niet gratis (gemiddelde kost is 7% van de investering - dat zou dan gaan om 10 000 euro), en ook niet verplicht. Wij verkiezen daarom om onze winwinleningen rechtstreeks af te sluiten met het pmv (de officiële instantie die deze leningen beheert). Onze boekhouder zorgt mee voor een correcte afhandeling van alle administratie
Winwinner is een crowdfundingplatform gespecialiseerd in winwinleningen. Werken via zo een platform is niet gratis (gemiddelde kost is 7% van de investering - dat zou dan gaan om 10 000 euro), en ook niet verplicht. Wij verkiezen daarom om onze winwinleningen rechtstreeks af te sluiten met het pmv (de officiële instantie die deze leningen beheert). Onze boekhouder zorgt mee voor een correcte afhandeling van alle administratie
Hoe lang duurt de crowdfundingcampagne?
De campagne loopt tot 30 juni - daarna worden de investeringen afgesloten
De campagne loopt tot 30 juni - daarna worden de investeringen afgesloten